DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIH

"Ketika inilah hatiku rindukan kasihNYA"

Saturday, October 30, 2010

kenapa???.. silap aku ka??

~بسم الله الرهمن الرحيم ~
Alhamdulillah, dengan izinNYA
aku masih berpeluang bernafas d bumi ini..
Alhamdulillah..
.....................................
harini, aku bangun lmbt lg.. lbih kurg dkt pkul 10pg..
maknanya aku tertinggal subuh..
astaghfirullah..
knpa sdh dgn aku ni..
..........................................
td, login fb..
aku tkejut bila tgk gmbr profilenya
skali lagi freehair..
knpa?
bangga ka dia menayang rambutnya
yg sepatutnya hnya blh d tatap oleh muhrimnya shja?
dia tau apa balasan d akhirat bg mereka yg show rmbut pd bukan muhrim?
sudah manis dirinya bila btudung..
tp.. MasyaAllah..
dia xsedar ka dgn pbuatan aku yg slama ini
cuba utk menyedarkan dia psl dosa2 ni..
aku cuba ajak dia solat dgn cara2 ttentu..
aku cuba buat dia sedar yg
meninggalkan solat itu DOSA BESAR.
aku cuba igtkn dia tentang prkara2 yg d laknat Allah...
aku buat ni utk mereka..walaupun dlm msa yg sama..
aku jg cuba mengingatkan diri sendiri..
dia xsedarkah, bila topik "couplr" jd topik pbualan,
aku cuba mengelak..
sbb aku xsuka topik tu d bincangkan..
sbb apa?
bila topik tu d bincangkn d rumah ini,
bkn tentang dosa bercouple
tp tentang bahagianya couple..
lebih2 lg bila usia hubugngan tu sdh capai thp btahun2..
bahagianya bila psgn ambil berat
dan call tiap2 hari..
tiap2 mlm dlm suasana yg romantik..
smbil mbincangkn isu2 hangat psgn msg2..
cemburu?.. ya,aku mungkin cemburu sbb tiada siapa
yg sudi mengambil berat dan menelefonku tiap hari..
tp apa hasilnya aku cemburu?... "0"
aku pernah ckp aku kurg senang dgn cara hidup seseorg...
sbb apa?
sbb pulg lewat mlm, mcm org barat..
xda larangan dlm phubungan sesama bukan muhrim..
dia keluar dgn siapa?.. MUHRIM??????
dia keluar sbb apa?
DATING dan berdua2an dgn bukan muhrim..
smpai pkul 1, 2 pagi..
pernah suatu ketika, aku baru selesai solat t.mlm,
ada org ketuk pintu..
rupanya dia, baru balik ntah dr mana..
dia btl2 naif ka pasal larangan dlm agama???
dia tau kah apa yg d ajar oleh agama ISLAM??
kita islam dik.. sedarlah..
tolong la dirimu..
kakak xpunya kekuatan utk membentuk dirimu
utk mjadi wanita muslim..
sahabatku,tlg la aku..
knpa kau biarkan dirimu mendekati apa yg d benci ALLAH??
aku tau itu slh..
dan aku rsa kau tau apa reaksiku.
tp knpa kau tetap dgn cara itu?..
kalau kau terbaca luahan ini..
aku minta maaf dr hujung rmbut smpai hujunh kaki.
ini sahaja cara aku..
sbb aku xpunya KEKUATAN utk mengajakmu
utk mencari redha Allah..
kalau kau tetap pilih jln itu sbb marah dgn aku..
sbb sakit hati dgn aku..
aku minta maaf. tp tlg lah fikir ituk kebaikn diri sndri..
siapa yg akn btambah dosanya???
adikku..
aku tau kau mungkn kurg fhm tentang larangan agama kita..
tp aku tau kau masih d didik utk menghormati agama kita..
hormatlah azan..
hormatlah waktu solat..
aku btl2 sedih, krna setiap kali azan kau sntiasa hanyut dgn hiburan dunia..
menghayati lagu2mu dlm duniamu sendiri..
dan setiap kali azan jg lah,
aku perlu mengingatkan kau..
AZAN..
AZAN..
AZAN..
bangun.. AZAN..
bangun.. AZAN..
ok, cuba bayangkan keadaan ni..
ada insan yg cuba selamatkan kau dari api neraka..
tp kerana nafsu duniawi, kau ketepikan ptolongan itu dan sanggup
merasai API NERAKA..
begitukah pendirianmu?
kalau btl,mengucaplah adikku..
dunia hanya pinjaman..
ingat KIAMAT semakin mendekati bkn menjauhi kta..

.:AFIDAHAKZA:.

~La Tahzan~




No comments:

Post a Comment