DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIH

"Ketika inilah hatiku rindukan kasihNYA"

Sunday, October 24, 2010

Niat ku ingin....

~BISMILLAHIRROHMANIRROHIM~

Alhamdulillah..
Syukran Ya Allah..

..............................

Tiba2, aku teringin meluahkan keinginan dihati
melalui 'hadiah' hatiku ini..
tp, apa ya?..

seminggu yg lepas aku berchatting dgn adikku, Farhana..
pkul 4pg wktu Malaysia dan pkul 10mlm waktu Mesir..
byk bnda kami kongsi cerita..
dan ofkos, cerita tentangnya lebih menguasai waktu kami ketika itu..
aku byk bertanya keadaan dirinya d sana..
sudah dptkah dia menyesuaikan dirinya d sana?
alhamdulillah, sdh boleh cuma blum spenuhnya..

ada jg benda yg buat dia kurg selesa sprti
keadaan cuaca d sana yg sdh mula masuk ke musim sejuk..
sejuk jak, tp xda salji.. pdg pasir kan..
hehe.. lucu pula bila dia ckp gtu..
risau jg dia ckp, sbb kena beli baju sejuk n comforter
yg bajet lebih kurg RM300 lbh..
sabar ya adikku..
bdoalah smoga Allah murahkan rezekimu d sana..
AMIN..

tiba2, dia buka 1 cerita baru..
'ada benda aku mau cerita dgn ko ni'..
aku pun ttanya2 bila dia ckp gtu..
lps tu, dia ckp sdh 2minggu dia memakai purdah d sana..
alhamdulillah..
akhirnya tertunai jg niatnya slama ini..
tp, biarpun niatnya sdh tertunai..
dia masih risau bila balik Malaysia nanti..
atau mungkin sblm balik Malaysia..
sbb org tua kami tdk suka pada org bpurdah..
jd mcm mna reaksi diorg bila tau
anak dorg sndri sdh mula pakai purdah..??

then, aku cuba senangkan hati adik aku..
jgn tlalu fikirkan hal tu..
insyaAllah, ibu bapa kami akan menerima perubahannya..
benda baik, bukan benda jahat pun..
biarpun purdah tu mmg xdigemari oleh mereka..

adikku minta agar perkara di dsimpan dulu..
ya aku faham..
biarpun bnda ni baik..
tp kalau xdjelaskan dgn cara baik..
org tua kami tetap xsuka..
maklum lah,org tua boleh jadi keras kpla..
jd,kita kena blembut dgn mereka..
ok,berbalik kpd tajuk utama td
tentang keinginan hati yg ingin dkongsi..
aku sbnrnya mahu menjadi sprti adikku..
kalau pun xsampai tahap berpurdah..
melabuhkan pakaian sepertinya sudah cukup bg aku..

tp, situasi aku skg ni agak membataskan niatku..
knpa?.. sbb aku skg ni belajar dlm bidang
pengurusan hotel..
kdg2, kami perlu menggunakan make-up..
kdg2, kami perlu memakai baju yg mengikut ukuran badan..
kami perlu memakai wangi-wangian dan aksesori
sbg tanda kami memenuhi syarat utk mjadi bakal GM
yg sentiasa menjaga penampilan diri..
mcm mna aku mahu mengekalkan utk melabuhkan cara pakaianku?
sbb tu, skg aku tfikir utk menukar course ku
jika ada rezeki utk melanjutkn pljrn ke prgkt degree..
InsyaAllah..

bkn bmakna pengurusan hotel ni satu course yg xbaik..
bukan maksudnya, org2 yg ambik pngurusan hotel ni, jahat2..
bukan..

cuma aku sahaja yg ingin bertukar
agar niat ku ini lebih mudah utk d capai..
aku ingin menjadi hambaNYA
sebaik yg mungkin..
mgkn dgn cara ini..
aku boleh memulakan langkahku
untuk mdptkn semula redhaNYA yg dulu aku sia2kn..
semoga Allah merestui niatku ini..
AMIN..

................................

Ingin aku kongsi bersama 'hadiah' hatiku ini
gambar2 adikku yg baru memulakan hidupnya
sebagai wanita berpurdah
di bumi anbiya'..

lihatlah perbezaan kami..


ini lah diriku.. (bersama adik lelaki bongsu~faiz)


dan ini adikku farhana bersama sahabatnya d sana..
sejuk mataku bila pertama kali melihatnya dgn purdah..


adikku farhana dan sahabat2 seperjuangannya..



wassalam..

.:AFIDAHAKZA:.

~La Tahzan~

No comments:

Post a Comment